به گزارش ایرنا ،جان‌محمد الله‌ یاری روز سه شنبه در جریان کارگاه توجیهی آموزشی خرید تضمینی گندم چهارمحال و بختیاری افزود: امسال از 112 هزارتن گندم تولید شده استان افزون بر 70 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی می شود.
وی تعداد مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف استان را 43 مرکز عنوان کرد و تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده بهای هرکیلوگرم محصول گندم مرغوب 13هزار ریال و محصول جو نیز هرکیلو گرم 10هزار و 300 ریال قیمت گذاری شده است.
مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از تجهیز همه مرکز خرید محصولات جو و گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت ‌سنج خبر داد و افزود: برای تامین تجهیزات مورد نظر بیش از 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی، از واریز وجه محصول گندم و جو خریداری شده توسط اتحادیه های تعاون روستایی در کمتر از 10 روز خبر داد و گفت: طلب حساب گندمکاران بصورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، افزون بر 60 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم و 22 هزارهکتار نیز زیر کشت جو قرارگرفته است که پیش بینی می شود امسال 112هزارتن محصول گندم و 40 هزارتن نیز محصول جو برداشت شود.
خبرنگار:مرتضی شاهوردی ** خبرنگار: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.