سید محمدرضا نبوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دانش آموختگان حداقل 6 ماه در یک واحد تولیدی و صنعتی مرتبط با رشته تحصیلی به عنوان کارآموز مشغول بکار می شوند.
وی با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی با مشکل نداشتن مهارت فنی از سوی کارگران روبه رو هستند، گفت: واحدهای تولیدی دانش بنیان برای ارتقای فعالیت تولیدی و رونق تولید واحد خود باید طرح کارآموزی و بکارگیری دانش آموختگان دانشگاهی را اجرا کنند.
نبوی ادامه داد: در اکثر دانشگاههای کشور به دانش آموختگان فقط مدرک دانشگاهی تئوری ارائه می شود و آنان دانش عملی ندارند.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: با هدف مدیریت بازار کار و دستیابی به اشتغال شایسته دولت باید با جدیت طرح پیوند دانشگاه و صنعت را اجرا و این همکاری بین بخش ها را محقق کند.
به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته سه تفاهم نامه اساسی شامل، یک تفاهم نامه برای رفع مشکل دانشجویان و 2 تفاهم نامه برای استادان در راستای حل مشکل صنعت و دانشگاه به وزارت علوم ارائه کرده است.
یکی از تفاهم نامه ها با موضوع پسا دکتراست که افراد فارغ التحصیل و علاقه مند کمک به صنعت می توانند در یک دوره یک تا 2 ساله همکاری کرده و مشکلات صنعت را بصورت تخصصی دسته بندی کنند.
همچنین در تفاهم نامه دیگری، وزارتخانه صنعت و علوم، دانشجویان دوره زمانی کارآموزی را در صنعت طی می کنند، سپس جذب واحدهای صنعتی می شوند.
هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.