به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی روز شنبه افزود: برای ایجاد اشتغال این افراد در کارگاه های صنایع دستی استان 90 میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان سرمایه گذاری می شود.
وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس هدفگذاری صادراتی و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 400 هزار دلار از تولیدات صنایع دستی این استان صادر می شود.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: برای تحقق این هدف صادراتی بسته های حمایت از کارگاه های تولیدی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در حال تدوین است.
وی یادآور شد: اعمال نشدن مشوق های سرمایه گذاری در بخش گردشگری، کمبود تسهیلات کم بهره بانکی در حوزه صنایع دستی روستایی و سهم پائین بخش گردشگری از تسهیلات منابع داخلی چهارمحال و بختیاری و اقتصاد مقاومتی از مهمترین مشکلات بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.
به گزارش ایرنا، تاکنون 37 محصول تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده که از این تعداد 29 نشان در دولت یازدهم کسب شده است.
انواع خاتم کاری، سرمه دوزی، نمد مالی، لباس های محلی، سفالگری، قالیبافی، قالیچه، گلیم، گبه، جاجیم، وریس، خورجین، قفل چالشتر، گیوه، کلاه مالی، نگارگری، ملیله دوزی، معرق، منبت و غیره از مهمترین محصولات تولیدی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.
سال گذشته نیز 250 هزار دلار محصولات صنایع دستی بویژه 'نمد' از این استان به خارج از کشور صادر شد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.