به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در جریان افتتاح این طرح افزود: مدیریت پسماند تفکیک زباله از مبدا از نظر هزینه ای مطلوب است و ترویج آن نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.
گودرز امیری، مدیریت خدمات شهری را پیچیده و طاقت فرسا عنوان کرد و گفت: مدیریت پسماندهای خانگی و شهری در حیات و سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.
وی افزود: پسماندهای شهری پس از بازفت بخشی از سرمایه های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله ، می توان بخشی عمده ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند.
شهردار شهرکرد نیز در این آیین با اشاره به سرمایه گذاری 6 میلیارد ریالی بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله در مرکز استان گفت: بطور متوسط در شهرکرد روزانه بیش از 130 تن زباله تولید می شود که تفکیک آن ضروری است.
نورالله غلامیان تصریح کرد: با راه اندازی شرکت تفکیک زباله از مبدا بخش زیادی از زباله خشک و قابل بازیافت مرکز استان جداسازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: حدود 25 درصد از زباله تولیدی شهرکرد را پسماند خشک و قابل بازیافت تشکیل می دهد، که با فعال شدن 12 دستگاه خودروی نیمه سنگین و سبک بخش خصوصی در طرح تفکیک پسماند از مبدا امید است این میزان حجم زباله تفکیک و جداسازی شود.
شهرکرد با بیش از 180 هزارنفر جمعیت به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری می باشد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.