به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی عسگری با اعلام این خبر افزود: در این مدت آمار کشف جرایم رایانه ای در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، با توجه به رشد روز افزون جرایم در فضای سایبر، پلیس فتا استان با بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات نوین هیچ گونه حاشیه امنی در فضای مجازی برای مجرمان باقی نخواهد گذاشت.
رئیس پلیس فتا با هشدار به کاربران رایانه ای در استان افزود: تعدادی از سایت ها مانند یک تور ماهیگیری عمل می کنند، به طوری که فردی ده ها وبسایت جذاب و فریبنده را ساخته و در بستر اینترنت قرار می دهد تا کاربرانی که اطلاع دقیق از این گونه سایت ها ندارند، به دام آن افتاده و اطلاعات آنها را مورد سوء استفاده قرار دهند.
سرهنگ عسگری با اشاره به رشد چشمگیر تبلیغات در فضای مجازی افزود: در استان ایجاد کانال های تبلیغاتی جعلی توسط کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام به نام بانک ها با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است.
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان آماده پاسخگویی به هرگونه مشکل و سوال در خصوص وقوع حوادثی نظیر، سرقت،اخاذی، کلاهبرداری و دیگر جرایم در فضای مجازی هستند و شهروندان می توانند با شماره تلفن 2182795 تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی های این کارشناسان بهره مند شوند.
دریافت کننده:سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.