کیوان اله دینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تصویب و آغاز اجرای این طرح، کار مطالعاتی و راهبردی این منطقه، جانمایی و پلاک ها برای استقرار واحدهای تولیدی انجام شده است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران می توانند تقاضای خود را برای واگذاری زمین و طرح توجیهی در این منطقه ارائه دهند.
اله دینی تصریح کرد: استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی، باغی، موادغذایی، الکترونیکی و سلولوژی در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی شده است.
سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برق این منطقه هم اینک تامین است، ادامه داد: برای اجرای زیرساخت های این منطقه 150 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
وی گفت: 242 لیتر در ثانیه سهم منطقه ویژه اقتصادی از اجرای طرح آبرسانی بن - بروجن است که با اجرای این طرح، آب منطقه نیز تامین می شود.
اله دینی افزود: بزودی با آماده کردن زیرساخت های لازم در منطقه ویژه اقتصادی استان زمینه حضور و سرمایه گذاری بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه فراهم می شود.
بنابراین گزارش، کل سهام منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری متعلق به سازمان همیاری شهرداری های استان بوده و امکان استقلال این منطقه از سازمان وجود ندارد.
هم اینک تنها واحد پرتو دهی گاما در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری مستقر است.
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رویکرد رشد صنعت و اشتغال، جذب سرمایه‌ های خارجی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، کسب درآمد ارزی و افزایش صادرات، دستیابی به فناوری پیشرفته، جذب نقدینگی سرگردان داخلی و کمک به مهار تورم و محرومیت‌ زدایی تاسیس شده ‌است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.