حافظ طاهری روز شنبه در آستانه برگزاری جشن های گلریزان به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان افزود: این زندانیان با 200 میلیارد ریال بدهی نقدی، 4 هزار و 807 عدد سکه بهار آزادی و 800 مثقال طلا در زندان های استان تحمل حبس می کنند.
وی با اشاره به اینکه زندانیان جرائم غیرعمد افرادی هستند که بدلیل بدهی و جرائم غیرعمد در ردیف با سارقان و کلاهبرداران حرفه ای در زندان های استان بسر می بردند، افزود: آزادی این زندانیان نیازمند کمک خیران و مسئولان است.
طاهری از برگزاری 6 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: 9 خردادماه جشن گلریزان در شهرستان لردگان، 17 خردادماه در کیار، 20 خردادماه در شهرکرد، 28 خردادماه در فارسان،
31 خردادماه نیز در بروجن و بن جشن های گلریزان با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود.
به گفته وی 15 درصد از زندانیان استان با بدهی مالی کمتر از 50 میلیون ریال در زندان های استان تحمل حبس می کنند که بیشترین میزان این زندانیان، دارای جرائم غیرعمد هستند.
طاهری با بیان اینکه ستاد دیه استان از سال 77 در استان فعال شده است، افزود: در این مدت بیش از 2هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده شان بازگشتند.
به گزارش ایرنا، همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان و همچنین سال جدید جشن های گلریزان به منظور آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان از سوی ستاد دیه و زندان ها و اقدامات تامینی استان برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.