یحیی حسین پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طبق برآوردهای کارشناسی، از اوایل تیرماه سال جاری با خشکی و کم آب شدن چشمه ها و منابع آبی مراتع ییلاقی مرتفع استان، بیش از 10 درصد از جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی خواهد شد.
وی بخش عمده طرح آبرسانی سیارعشایری را در مناطق ییلاقی شهرستانهای لردگان ، اردل و کیارعنوان کرد و افزود: تعداد 4 خودرو سنگین مجهز به تانکر 12 هزار لیتری در طول شبانه برای تامین آب شرب عشایر کوچرو در فصل گرم سال در نظر گرفته شده است.
وی اظهارکرد: با توجه به پدیده خشکسالی و خشک شدن چشمه های فصلی طی چند سال گذشته، به طور میانگین سالانه 30 میلیون لیتر آب آشامیدنی سالم با تانکر از طریق بخش دولتی و پیمانکاری خصوصی به عشایر آبرسانی می شود.
مدیر کل آمور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آبرسانی سیار شیوه پایدار نیست، تصریح کرد: برای اجرای این طرح، هزینه سنگینی برای دستگاه های اجرایی در بردارد که باید چاره اندیشی شود.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری و بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک، بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.