به گزارش ایرنا، وحید خلیلی اردلی روز شنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری مناظرات دانشجویی بویژه با موضوع انتخابات یکی از مهمترین برنامه های این نهاد در حوزه فرهنگی بوده که با استقبال خوب دانشجویان روبرو شد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت های خود را پیگیری می کند که در سالهای اخیر به موفقیت های خوبی در این سه حوزه دست یافته است.
خلیلی با اشاره به برگزاری 250 دوره تخصصی اشتغال محور از سوی جهاد دانشگاهی استان گفت: این دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار استان بوده و هرساله با استقبال گسترده متقاضیان روبرو می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از رشد 40 درصدی متقاضیان دوره های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: درحالی که در سال 94 در حدود 10 هزار نفر از دوره های آموزشی این نهاد بهره مند شدند، اما این تعداد در سال 95 به 14 هزار و 600 نفر افزایش یافت.
خلیلی تصریح کرد: این فعالیت ها سبب شد جهاد دانشگاهی استان سال گذشته در حوزه آموزشی رتبه 10 را در کشور کسب کند.
وی انجام فعالیت های پژوهشی را از دیگر ماموریت های این نهاد برشمرد و افزود: درحالی که جهاد دانشگاهی استان در سال 93 در رتبه آخر فعالیت های پژوهشی قرار داشت، اما طی سه سال اخیر توانست فعالیتهای پژوهشی قابل توجهی را انجام دهد.
خلیلی ادامه داد: راه اندازی مراکز تخصصی برق و بازرسی های فنی جوش خوردگی، گردشگری و محیط زیست و فناوری اطلاعات در راستای توسعه فعالیت های پژوهشی این نهاد بوده است.
وی، ضعف در انجام فعالیت های پژوهشی، نبود ساختمان ملکی مستقل و نبود شناخت کافی مردم نسبت به فعالیتهای این نهاد را از مهمترین چالش های جهاد دانشگاهی در سالهای گذشته دانست و گفت: با اهتمام ویژه دولت یازدهم و فعالیتهای موثری که در سه سال اخیر در مجموعه جهاد دانشگاهی استان انجام شده این چالش ها برطرف شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.