به گزارش ایرنا، نجفعلی انتظاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این شوراها که متشکل از معتمدان هر روستاست، ظرفیت های هر منطقه در حوزه زکات شناسایی و متناسب با آن در خصوص جذب درآمد و اختصاص آن به حوزه های مورد نظر تصمیم گیری می شود.
وی همچنین از پیش بینی و هدفگذاری سال جاری برای جمع آوری بیش از سه هزار میلیارد ریال زکات تا پایان امسال در کشور خبر داد.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته زکات فطریه امسال به یکهزار میلیارد ریال می رسد.
انتظاری، میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته را 2 هزار و 670 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 66 درصد این درآمدها در راستای رفع نیاز مستمندان اختصاص یافته و مابقی آن نیز صرف اجرای پروژه های عمرانی و طرح های عام المنفعه شد.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد همچنین از فعالیت 352 روحانی در امر تبلیغ زکات کشور خبر داد و گفت: همچنین در ایام مختلف سال از جمله ماه مبارک رمضان روحانیونی از نهادهای دیگر از جمله تبلیغات اسلامی ما را در ترویج و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات یاری می دهند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 36 میلیارد ریال زکات فطریه در کشور جمع آوری شد.
به گفته انتظاری، تصمیم شورای زکات کشور در خصوص جمع آوری زکات فطریه امسال بر این است که جمع آوری زکات 50 درصد جمعیت هر استان را دبیرخانه این شورا مدیریت کند و نیمی دیگر به نهادهای خیریه معتبر محول شود.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با تاکید بر امر فرهنگسازی در حوزه زکات، افزود: فعالان حوزه زکات با تقویت روابط و هم افزایی بین دستگاهی می توانند نقش مهمی در جذب بیش از پیش درآمدهای زکات ایفا کنند.
انتظاری تصریح کرد: بهترین اقدام در حوزه فرهنگسازی امر زکات این است که درآمدهای حاصل از آن به اموری اختصاص داده شود که عینیت بیشتری دارد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف ارزیابی فعالیتها و تبیین سیاست های این نهاد در حوزه زکات به شهرکرد سفر کرده است.
زکات از دستورات دین اسلام و یکی از فروع دین است که بر 9 چیز «گندم» و «جو» و «خرما» و «کشمش» و «طلا» و «نقره» و «گوسفند» و «گاو» و «شتر » واجب است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.