سید نعیم امامی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال عملیات نصب تجهیزات این طرح به پایان می رسد و پس از تکمیل و آزمایش سال آینده راه اندازی و بهره برداری می شود.
وی، سرمایه گذاری ساخت مرحله 2 کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری را 3 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هم اینک در عملیات ساخت آن 250 نفر مشغول بکار هستند و بعد از راه اندازی برای 200 نفر نیز اشتغالزایی می شود.
امامی با بیان اینکه طرح اولیه فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری در سال 84 تصویب و برای ساخت آن برنامه ریزی شد، گفت: عملیات اجرایی مرحله نخست فولاد یک میلیون تنی در سال 89 آغاز و در آبان ماه سال 95 با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری و افتتاح شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری یکی از طرح های هفت گانه فولاد کشور بود که پس از بوجود آمدن مشکلات مالی و تامین نقدینگی برای ادامه ساخت طرح در سال 92 و توقف اجرای عملیات طرح، ادامه عملیات ساخت کارخانه به فولاد مبارکه واگذار شد.
امامی افزود: از ابتدای عملیات ساخت طرح تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در طرح هزینه شد که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد.
وی با بیان اینکه از سال 95 چهارمحال و بختیاری به باشگاه استان های فولادی کشور پیوست، گفت: هم اینک 200 نفر به صورت مستقیم و حدود یکهزار نفر بصورت غیرمستقیم مشغول بکار هستند.
بنابراین گزارش، 65 درصد سهام این واحد تولیدی از سوی فولاد مبارکه و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
از ابان ماه سال 95 که این واحد تولیدی راه اندازی شد تا پایان همان سال، بیش از 74 هزار تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید شده است.
هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.