حسن آقایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برگزاری انتخابات در 2 شهر بروجن و شهرکرد بصورت تمام الکترونیک و مابقی شعبه های استان نیمه الکترونیک برگزار می شود.
به گفته وی، بستر اصلی برگزاری انتخابات الکترونیک استفاده از شبکه تلفن همراه اول (بسترussd) است و در شرایطی که مشکلی برای این سرویس ایجاد شود از شبکه مسی (تلفن ثابت) استفاده می شود.
به گزارش ایرنا، Ussd یک پروتکل استاندارد بین المللی و برگرفته از (Unstructured Supplementary Service Data) به معنای ارسال پیام از طریق کد دستوری یک روش ارسال پیام در شبکه GSM می‌باشد، این روش بر مبنای تعامل با سرور اپراتورهای موبایل ( Home Location Register ) استوار است و در این روش داده ارسالی به سرور بدون ذخیره سازی، پاسخ داده می شود.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در اکثر شعبه های اخذ رای این استان شبکه تلفن همراه اول ثابت مهیاست و در موارد جزئی مناطق روستایی وعشایری شبکه تلفن ثابت نیز به صورت موازی کار می کند.
آقایی ادامه داد: 80 درصد ایستگاه های پوشش موبایل در شهرکرد و بروجن از طریق فیبرنوری فعالیت دارد که علاوه بر امنیت بیشتر در ارتباطات، سرعت انتقال دیتا نیز بالاست.
وی با بیان اینکه قطع برق برای طولاتی مدت تنها نگرانی شرکت مخابرات در روز انتخابات است، ادامه داد: در شهرهای بزرگ علاوه بر تامین برق پشتیبان توسط باتری، دیزل ژنراتور نیز در صورت احتمال قطع برق نیز در تمامی شعب مهیاست.
آقایی تصریح کرد: در روز انتخابات در تمامی شهرستان ها اکیپ شرکت مخابرات برای خدمات رسانی در صورت بروز مشکل به حالت آماده باش خواهد بود.
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری افزود: با هدف آمادگی هر چه بیشتر بسترهای، شرکت مخابرات شعب ثبت احوال در شهرستان ها از جمله شهرهای بروجن، فارسان، لردگان، اردل، شلمزار، کوهرنگ، گندمان، بلداجی و مالخلیفه را به شبکه فیبر نوری با هدف امنیت و سرعت بالا متصل کرد.
آقایی حفظ و صیانت از تجهیزات و بستر مخابراتی و ارتباطی در بخش تلفن همراه ثابت و دیتای مخابرات را از سوی مردم خواستار شد و تصریح کرد: با هدف حفاظت از زیرساخت های مخابراتی تا پایان اردیبهشت جاری هرگونه حفاری و تعمیرات در شهرها و روستاها و جاده های استان ممنوع است.
انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.
887 شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای در استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است، از این تعداد 251 شعبه در شهرستان شهرکرد و 104 شعبه اخذ رای در شهرستان بروجن است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.