رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، هدف از برگزاری این جشنواره یکروزه را ترویج فرهنگ غنی و کهن عشایر منطقه عنوان کرد و افزود: حفظ افسانه های کهن محلی، صیانت از آداب، سنت های بومی محلی و انتقال سینه به سینه این فرهنگ غنی در بین دانش آموزان از دیگر اهداف است.
حاتم خالدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا از حضور بیش از 140 دانش آموز عشایری از 11 منطقه عشایرنشین شهرستانهای مختلف استان در این جشنواره خبر داد.
وی همچنین از استقرار و فعال سازی 23 کلاس درس سیار برای 236 دانش آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی این استان همزمان با 20 اردیبهشت زمان تقویم کوچ عشایر خبر داد.
رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این تعداد دانش آموز نیمه نخست سال تحصیلی جاری را در مناطق قشلاقی استان خوزستان و ادامه سال تحصیلی را در فصل بهار در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری سپری می کنند.
وی از آماده سازی امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان مستقر در کلاس های سیار عشایری استان خبر داد و گفت: بخشی از فضای فیزیکی کلاس های درس به صورت کانکس و بخشی نیز در چادرهای مخصوص برپا شده است.
7400 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و در 167 باب واحد آموزشی عشایری به تحصیل اشتغال دارند.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 143 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.