حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درشهرکرد افزود: برنامه جامع دولت در سه سطح کوتاه، میان و بلندمدت تدوین شده که با این اقدام بسترسازی برای ایجاد هرچه بیشتر فرصت های شغلی جوانان فراهم شده است.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال در بنگاه های زودبازده، تشکیل خوشه های صنعتی، تعاونی و واحدهای دانش بنیان با سرمایه هایی اندک در برنامه های کوتاه مدت هدفگذاری شده است.
حجت الاسلام انصاری با بیان این که امروزه تولید نرم افزارهای کامپیوتری با هزینه هایی اندک ، درآمدهای هنگفتی نصیب برخی کشورها نظیر چین و هند کرده است، اظهار کرد: دولت یازدهم در برنامه کوتاه مدت خود بر این مهم تاکید فراوان دارد.
وی، پیوند دادن صنعتگران کوچک به نظام کلان اقتصادی، صنایع و مجتمع های بزرگ کشاورزی و صنعتی، ارائه خدمات و تمرکز بر ظرفیت های گردشگری و بسترسازی در مناطق برخوردار از این کانون ها نیز در برنامه میان مدت دولت در اجرای طرح جامع اشتغال را شامل می شود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای تبدیل ایران به قطب اقتصادی، نظامی وعلمی منطقه در افق 1404 دولت یازدهم علاوه بر پایه گذاری دانش و فناوری در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات در نگاه کلان و برنامه بلند مدت با در نظر گرفتن بازارهای بین المللی و منطقه، جذب و بهبود سرمایه گذاری های جدید و گذشته، درصدد ارتقای سطح کسب و کار در کشور است.
حجت الاسلام انصاری افزود: در برنامه جامع دولت برای چهار سال آینده دستکم سالانه 950 هزار فرصت شغلی و در مرحله بعد هدفگذاری یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.
انصاری همچنین ادامه داد: برای تک نرخی شدن بیکاری و ایجاد اشتغال کامل در کشور تا 10 سال آینده باید سرمایه گذاری های وسیع در حد ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال انجام شود.
وی تصریح کرد: دولت از طریق ایجاد تعامل با دنیا، بازاریابی در بازارهای جهانی و صدور نیروی کار برای ارائه خدمات فنی و مهندسی درصدد تحقق این هدف است.
معاون حقوقی رییس جمهوری برای شرکت در جشن تکلیف سیاسی 'رای اولی ها 'در چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**آنتشار: جهانخبش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.