اردشیر نوریان روز شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان افزود: برای اجرای عدالت در جامعه از سوی وکلا و رفع مشکلات استان از سوی نمایندگان مجلس تعامل و همکاری کانون وکلا و مجمع نمایندگان ضروری است.
به گفته نوریان، تعامل بین وکلا و نمایندگان باعث آشنایی و آگاهی بیشتر نمایندگان از مشکلات مردم می شود تا بتوانند قانونگذاری و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
نوریان گفت: این تعامل باعث پیشرفت استان و جلوگیری از وقوع جرم و مشکلات و اختلافات حقوقی می شود، زیرا وکلا از بطن جامعه و در ارتباط مستقیم با مردم هستند و به مشکلات و آسیب های مردم تسلط دارند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان بر رفع مشکلات وکلا در سطح کلان و استان تاکید کرد و گفت: ایجاد آرامش و امنیت شغلی برای وکلا ضروری است.
به گفته وی، موضوع وکالت از جنس عدالت و مختص مردم و عموم جامعه است.
ریئس کانون وکلای استان چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار گفت: تامین عدالت و اجرای قانون در کنار دستگاه قضا از مهمترین وظایف وکلاست.
ابراهیم کیانی هرچگانی با بیان اینکه وکلا و متخصصان در اجرای عدالت و پیشگیری و آسیب شناسی نقش آفرین هستند، افزود: این قشر از لحاظ تامین آرامش در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.
به گفته وی، طبق آمارها از 217 وکیل عضو کانون وکلای استان 99 نفر در سال 95 یکبار به دادگاه مراجعه نداشته اند و هیچ پرونده وکالتی هم نداشته اند و تنها هزینه های دفتر و هزینه های جاری خود را پرداخت کرده اند.
کیانی هرچگانی به حذف آزمون وکالت و افزایش ظرفیت اشاره کرد و گفت: ما متولی اشتغالزایی فارغ التحصیلان بیکار رشته حقوق نیستیم و هدف اصلی کانون وکلا کمک به اجرای عدالت و احقاق حق، ارائه راهکارها و پیشنهاد جهت پیشگیری از مجازات و کاهش اختلاف و کمک به اقشار آسیب پذیر است.
به گزارش ایرنا، در این دیدار اعضای کمیته های مختلف کانون وکلا، نداشتن بیمه تامین اجتماعی و امور رفاهی، پرداخت مالیات بالا از سوی وکلا و همچنین اجرای ماده 185 لایحه جامع اداری و استخدامی را مهمترین مشکل این قشر بیان کردند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.