سید احمد مرتضوی فرد روز شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بمناسبت گرامیداشت هفته هلال، طرح های در دست اجرا و نیمه تمام این جمعیت را تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات جاده ای، تجهیز ستادهای شهرستانی و پایگاه امداد هوایی برشمرد.
وی با تشریح اینکه طرح اولیه راه اندازی پایگاه امداد هوایی در شهرکرد اصلاح شد، افزود: با اعمال تغییرات و اصلاح در طرح، آشیانه بالگرد نیز اصلاح و نیاز به فراهم کردن مساحت 2 برابر فعلی شد که هم اینک تکمیل این طرح در دست اجراست.
مرتضوی فرد گفت: با راه اندازی پایگاه امداد هوایی در استان یک فروند بالگرد اختصاصی از سوی جمعیت هلال احمر کشور به استان اختصاص می یابد.
وی افزود: هم اینک یک فروند بالگرد به صورت مشترک با استان اصفهان در صورت ضرورت به مردم چهارمحال و بختیاری خدمت رسانی می کند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر با اهداف بشر دوستانه با هفت اصل انسانیت، خدمات داوطلبی، بی طرفی، بی قرضی، جهان شمولی، یگانگی و استقلال به مردم ارائه خدمات می کند.
مرتضوی فرد ادامه داد: هم اینک 58 خانه هلال در روستاها، کارخانجات و ادارات، 50 مهدکودک، 28 کانون دانشجویی، 21 کانون جوانان و 180 کانون دانش آموزی،9 پایگاه ثابت امداد جاده ای، یک پایگاه موقت و 4 پایگاه سیار امداد کوهستان در چهارمحال و بختیاری فعال است.
وی با بیان اینکه حدود 5 هزار نفر داوطلب فعال جمعیت هلال احمر در چهارمحال و بختیاری هستند، گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گروه های مختلف 'مشارکت، هدایت و حمایت' ساماندهی و به مردم ارائه خدمت می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح خادم با عنوان 'خانواده آماده در مخاطرات' در کشور به صورت سراسری از بهمن ماه سال گذشته در استان آغاز شده و تسهیلگران هلال احمر به درب منازل خانوارها مراجعه کرده و آموزش های لازم را به افراد می دهند.
مرتضوی فرد افزود: آموزش های عمومی و پایه جمعیت هلال احمر از جمله کمک در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و تصادفات به صورت چهره به چهره برای خانواده ها در این طرح به حدود 3 هزار خانوار آموزش داده می شود.
به گفته وی، در بسیاری از کشورهای دنیا به طور متوسط نرم اطلاع و آگاهی مردم از آموزش های امدادی 70 درصد و در ایران تا پایان سال 94 حدود 9 درصد است.
حدود 50 هزار امدادگر، نجاتگر و جوان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری هستند.
18 اردیبهشت مصادف با '8 می' روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده: جهانبخش صفری
6021/7361/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.