یحیی حسین پور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، اعتبار مورد نیاز برای تامین پنل های خورشیدی را یک میلیارد و800 میلیون ریال برآورد و اظهار کرد: قیمت تمام شده هر پنل خورشیدی حدود 4 میلیون ریال برآورد شده است.
وی توضیح داد: مصارف این نوع انرژی پاک در تامین روشنایی و شارژ گوشی تلفن همراه عشایر کاربرد دارد.
مدیرکل امورعشایری چهارمحال و بختیاری درباره توزیع پنل های خورشیدی بین عشایر استان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 85 درصد از هزینه تامین پنل های خورشیدی توسط دولت به متقاضیان پرداخت و 15 درصد مابقی نیز توسط عشایر تامین می شود.
وی اولویت توزیع پنل های خورشیدی را در مدارس سیار اعلام کرد و گفت: تاکنون 100 پنل خورشیدی در دولت یازدهم بین عشایر استان توزیع شده است.
حسین پور از تاخیر در انجام تامین پنل خورشیدی درخواستی سال جاری از سوی شرکت توزیع برق استان ابراز تاسف کرد و ابراز امیدواری کرد: این شرکت بزودی درخواست تهیه پنل خورشیدی را محقق کند.
وی با اشاره به این که پنل های خورشیدی باعث حفظ محیط زیست است، تاکید کرد: با تشویق عشایر در استفاده از پنل خورشیدی، از تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی کاسته خواهد شد.
استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.