"جعفر مردانی" در کارگروه تخصصی بانوان وخانواده استانداری افزود: با اجرای این طرح و افزایش سطح آگاهی افراد می توان از بروز آسیب در خانواده ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌ها ویژه خانواده نیز با جدیت و شفافیت دنبال کرد افزود: ارتقاء دانش و مهارت زندگی خانوادگی می تواند به قوام خانواده‌ها کمک کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه تعداد زنان شاغل سطح دستگاههای اجرایی استان ۱۴هزار نفر است افزود: برای اجرای طرح به اعتباری افزون بر۳۰میلیارد ریال نیاز است.

"فاطمه دوستی" افزود: تلاش می شود در فاز اول بصورت پایلوت برای جمعیتی زیر یک هزار نفر از بانوان شاغل آموزش، غربالگری،تست،آزمایش های ضروری، ویزیت و معاینات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه این طرح درابتدا درسطح دستگاههای با دارا بودن زیر۳۰نفرجمعیت خانم اجرا می شود افزود: در۵۲دستگاه اجرایی استان در یک دوره سه ماهه اجرا می شود.

وی گفت: تلاش می شود دراین طرح آموزش وغربالگری بیماریهای خاموش بانوان از جمله دیابت، فشار خون ، سرطان پرس، سرطان پاپ اسمیر انجام شود.

وی هدف از اجرای این طرح را آسیب شناسی ، نهادیانه کردن آموزش ها، افزایش سطح علمی و ترویج مطالب علمی این بیماریهای در بین گروههای مختلف جامعه و درمان زودهنگام بیماری عنوان کرد.

وی گفت: در پایان اجرای طرح و شناسایی مشکلات، آسیب های نقاط ضعف و قوت طرح تکمیلی جهت اجرا برای سطح استان در کارگروه مطرح خواهد شد.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 633725
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.