به گزارش ایرنا، قاسم قاسمی روز دوشنبه در نشست اعضای مرکزی خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان به صورت آنتنی (رفت و برگشت) و 2 خط برقی است که در مسیر مبارکه - حسن آباد - شهرکرد - بروجن - لردگان - دهدز - ایذه اجرا می شود.
به گفته وی، طرح قدیم راه آهن در محدوده چهارمحال و بختیاری در مسیر مبارکه - سفید دشت - شهرکرد در چهار قطعه اجرا می شد که اینک قطعه اول، دوم و سوم در این استان اجرا می شود که پس از تکمیل به طرح اصلی ریلی متصل می شود.
قاسمی با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه دوم در استان چهارمحال و بختیاری به طور متوسط 30 درصد و قطعه سوم 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: پس از اتمام قطعه دوم و سوم، قطعه اول اجرا می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای اجرای تمامی قطعات طرح راه آهن در محدوده چهارمحال و بختیاری با سرمایه گذار قراردادی با برآورد 2 هزار میلیارد ریال منعقد و هفته جاری در هیات وزیران به تصویب می رسد.
قاسمی افزود: اجرای طرح آزاد راه لردگان - ایذه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن کشور موافقت و پس از تصویب هیات دولت اجرایی می شود.
بنابراین گزارش در عملیات اجرایی قطعه دوم طرح راه آهن از کیلومتر 42 تا 63، یک ایستگاه و 2 تقاطع غیر همسطح و یک پل اجرا می شود.
در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیرهمسطح است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه هاست.
حدود 200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر اجرا می شود و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول 620 متر وجود دارد که حفاری 180 متر آن باقی مانده است.
با اجرای طرح راه آهن ملی اصفهان - شهرکرد - خوزستان در محدوده چهارمحال و بختیاری، مسیر ریلی کشور از شمال به جنوب، 440 کیلومتر کوتاه تر می شود.
مدیرکل اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تسهیل امور اداری صدور مجوز طرح های سرمایه گذاری در سال 89 در چهارمحال و بختیاری راه اندازی ولی به صورت جدی فعالیت نداشت.
تهمتن عبدالهی اظهار کرد: سال گذشته 9 فرصت سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری در چهارمحال و بختیاری برای ورود سرمایه گذاران شناسایی و معرفی شده ولی تاکنون عملیاتی نشده است.
به گفته وی، باید مسئولان استان در بخش های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و راهسازی فرصت های مشارکت سرمایه گذاران را شناسایی و معرفی کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این دفتر برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری به دنبال جذب مشارکت مردمی و جوامع محلی در راستای جذب سرمایه گذاری های است.
شراره زارعان تصریح کرد: بروکراسی اداری در چهارمحال و بختیاری مهم ترین عامل تاخیر در جذب سرمایه گذاری در این استان است که مرکز خدمات سرمایه گذاری نقش مهمی در کوتاه کردن زمان صدور مجوزها دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.