منصور فیروزبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 44 معتاد و سال قبل 30 معتاد به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در استان فوت کردند.
وی با بیان اینکه تعداد آمار فوتی های ناشی از سوء مصرف موادمخدر استان براساس تعداد پرونده های تعیین علت فوت ارجاعی به پزشکی قانونی است، افزود: از این تعداد 40 تن مرد و 4 نفر زن بودند.
به گفته وی، سال گذشته 28 هزار و 105 معاینه در پزشکی قانونی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: از این تعداد 19هزار و 669 معاینه مرد و هشت هزار و 436 معاینه زنان بودند.
فیروز بخت افزود: سال گذشته 568 جسد به پزشکی قانونی ارجاع شد که از این تعداد 443 جسد مرد و 126جسد زنان بودند، که تعداد اجساد معاینه شده سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: 219 فوتی تصادفی طی همین مدت به پزشکی قانونی ارجاع شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه 11.3درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از کاهش 12.5درصدی معاینات اجساد حوادث کار در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته اجساد 14 فوتی ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان معاینه شد.
فیروز بخت اظهار کرد: طی این مدت 12 مورد فوتی بدلیل گاز گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد رشد داشته است.
وی افزود: سال گذشته 14 مورد فوتی به دلیل غرق شدگی و یک مورد به دلیل برق گرفتگی به پزشکی قانونی ارجاع داده شد که این آمار نیز به ترتیب 12.5درصد و 87.5 درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری از استان های پاک کشور از نظر آلودگی به مواد مخدر است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.