اسماعیل الله دادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدفگذاری صادراتی سال گذشته این استان حدود 102 میلیون دلار پیش بینی شده بود.
وی همچنین از افزایش 24 درصدی ارزش صادرات نسبت به سال 94 خبر داد و بیان کرد: در این مدت 51 هزار و 89 تن کالا از استان صادر شد که بلحاظ وزنی 59 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
الله دادی ادامه داد: 9 هزار و 372 تن کالا به ارزش 62 میلیون و 816 هزار دلار طی همین مدت وارد استان شده که نسبت به سال ماقبل آن از نظر ارزش 50 درصد و از نظر وزن 62 درصد افزایش نشان می دهد.
وی، لوازم خانگی برقی، مصنوعات پلاستیکی، مغز بادام، ماشین آلات و دستگاه های برقی و مصنوعات فلزی را به ترتیب از مهمترین اقلام کالاهای صادراتی دانست و ادامه داد: ماشین آلات خط تولید، ابریشم خام، ماشین آلات و دستگاه های برقی، مصنوعات فلزی و پاکت شیر از مهمترین اقلام کالاهای وارداتی استان در سال گذشته بوده است.
وی افزود: کالاهای وارداتی به چهارمحال و بختیاری، کالاهای واسطه ای بوده است.
الله دادی بیان کرد: کالاهای استان به طور عمده به کشورهای عراق، هندوستان، امارات، افغانستان و پاکستان صادر و کالا نیز از کشورهای چین، ایتالیا، ازبکستان، امارات و اتریش وارد شده است.
هم اکنون حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.