به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان،  در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث اولین پاسگاه محیط بانی خیرساز در این استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این پاسگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال با کمک دو تن از هموطنان خیر و دوستدار محیط زیست به‌نام های دکتر شکروی و دکتر بانکی با هماهنگی صندوق ملی محیط زیست در بخش بازفت این استان ساخته می شود.

وی افزود: این پاسگاه محیط بانی در زمینی با مساحت 500 مترمربع در نزدیکی روستای مَوَرز و جهت حفاظت از بخش بازفت و منطقه شکار ممنوع خدا آفرین احداث خواهدشد.

شهرام احمدی اظهار داشت: این پاسگاه محیط بانی، اولین پاسگاه حفاظتی در بخش بازفت است. احمدی اذعان داشت: هم اکنون اکیپ های سیار وظیفه حفاظت از محیط زیست این بخش را برعهده دارند.

گفتنی است، به استناد بند(و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست منطقه‌ی خدا آفرین از پانزدهم مرداد سال 94 به مدت 5 سال شکار ممنوع اعلام شد و این‌ ممنوعیت برای حفظ و نگهداری گونه‌های نادر از قبیل‌ دوزیستان‌، خزندگان، کبک و پستانداران نادر و انواع پوشش گیاهی شاخص شامل لاله‌های واژگون، کرفس، بن سر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی اعمال می‌شود.

منطقه‌ شکار ممنوع «خدا آفرین» با مساحت 49 هزار و 300 هکتار در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ قرار دارد. دو منطقه چغاخور و خدا آفرین در استان بعنوان "شکار ممنوع" معرفی شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632207
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.