عبدالمجید فدایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت کار (هشتم اردیبهشت ماه) اظهار کرد: افت شنوایی بدلیل غیراستاندارد بودن میزان سر و صدا در محیط کار و مشکلات ریوی و تنفسی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم آمار ابتلا به بیماری های مرتبط با مشاغل این استان است.
وی بیماری های شغلی را تهدیدی برای سلامت عنوان کرد و افزود: به طور معمول چهار تا 20 درصد مبتلایان به انواع سرطان ها بدلیل مواجهه افراد با عوامل زیانبار و آلاینده هاست.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری،‌ استفاده از وسایل حفاظت انفرادی نظیر دستکش، عینک و کفش ایمنی و توجه کارگران به بحث خودمراقبتی را برای حفظ سلامت این قشر از جامعه ضروری دانست.
فدایی با بیان فعالیت بیش از 9 هزار کارگاه در سطح استان اظهار کرد: هم اکنون 44 هزار و 600 نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.
وی درباره اقدامات مرکز بهداشت استان برای ارتقای سطح سواد سلامت کارگران بیان کرد: بازرسی از این تعداد کارگاه توسط 20 بازرس در بخش خصوصی و 52 کارشناس بهداشت حرفه ای در بخش دولتی با توجه به حساسیت و میزان عوامل زیان آور در محیط های شغلی به فاصله 6 ماه تا 2 سال انجام می شود.
فدایی همچنین افزود: کارگاه هایی که تعداد شاغلان آن کمتر از 20 نفر باشد، توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و کارگاه های تا 500 نفر کارگر توسط خانه بهداشت کارگری مورد معاینات شغلی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: مراکز بهداشت کار نیز با دارا بودن یک کارشناس بهداشت حرفه ای، پرستار و پزشک، بازرسی کارگاه های دارای بیش از 500 کارگر را بر عهده دارند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.