قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری افزود:اینکه عده ای دولت یازدهم را محکوم به تعطیلی مسکن مهر می کنند، نقد غیر منصفانه ای است چرا که بیشتر ساخت و ساز مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل شده است.
وی تصریح کرد: در همین استان چهارمحال و بختیاری، تا پیش از دولت یازدهم 8 هزار واحد مسکن مهر احداث و بهره برداری شده بود در حالی که در دولت یازدهم از 22 هزار واحد مسکونی سهم استان 14 هزار تکمیل ،بهره برداری و آماده بهره برداری شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از 14هزار مسکن مهر ساخته شده در دولت یازدهم، یک هزار و 500واحد آن نیز قرار است بزودی با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شود.
سلیمانی گفت: فقط بهره برداری از 500 واحد مسکونی مهر در چهارمحال و بختیاری باقی مانده است که زیرساخت های آن نیز فراهم شد و باید بخش های روسازی آن انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این که برخی اعلام می کنند سامانه کاریابی در کشور ایجاد می کنند، حرف قابل قبولی نیست چرا که این سامانه 20سال پیش در کشور ایجاد شد و در همان زمان در این استان این سامانه اقدام به ثبت نام افراد جویای کار
می کرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اعطای 250هزار تومان یارانه به هر فرد در کشور مسیر نیست چرا که پرداخت 45هزار تومان یارانه در کشور نیازمند 48هزار میلیارد تومان اعتبار است و با 5برابر شدن پرداخت یارانه ها باید 240هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور وجود داشته باشد در حالی که مجموع اعتبار عمرانی،شرکت های دولتی ،مناطق محروم، مناطق آزاد و بسیاری از طرحهای صنعتی در کشور 42هزار میلیارد تومان می شود با این حال پرداخت 250هزار تومان یارانه غیر ممکن است.
استاندار چهارمحال و بختیاری سیاست اقتصاد انبساطی را تورم آفرین عنوان کرد و گفت: پرداخت یارانه به شکل موجود تورم زاست و به ازای 90هزار میلیارد تومان مابه التفاوت پرداخت یارانه تورم در کشور 500برابر می شود که در آن حالت، اقتصاد ایران شبیه ونزئلا خواهد شد.
به گفته وی، منتقدان دولت به راحتی دستاوردهای نظام را نادیده می گیرند و به تخریب دستاوردهای نظام اقدام می کنند در حالی که در دولت یازدهم میزان برداشت گاز از میدان مشترک ایران و قطر افزایش یافت.
سلیمانی اظهار کرد: دولت یازدهم کشور را با اقتصاد منفی 5.7درصد از دولت دهم تحویل گرفت اما با تلاش همه مسوولان و مردم رشد اقتصادی در سال 95 در دولت یازدهم به مثبت 8درصد رسید.
به گفته وی، تا پیش از دولت یازدهم تورم نزدیک به 40درصد بود که دولت یازدهم موفق به کنترل تورم شد و 30درصد از تورم کشور را کم کرد ولی منتقدان حاضر نیستند این واقعیت را برای مردم بازگو کنند.
سلیمانی دشتکی به این طرح منتقدان که ایران قادر است دو میلیارد تن گاز تولید کند پاسخ داد و گفت: این افراد به نظر می رسد شناخت کافی در حوزه نفت و گاز ندارند چرا که ایران اکنون با حمایت دولت یازدهم 8میلیارد تن گاز تولید می کند.
وی به دستاوردهای دولت یازدهم در استان اشاره کرد و گفت : در این استان نیز فاز نخست مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم به بهره برداری رسید در حالی که 7 مجتمع فولادی دیگر کشور هنوز بهره برداری نشده است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: فازهای بعدی مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری نیز با 47درصد پیشرفت فیزیکی در سال اینده به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، کارخانه تولید چادر مشکلی حجاب پس از 20سال در دولت یازدهم بهره برداری رسید و مجتمع های نیترات پتاسیم، ورق های پوشش دار تاراز ، طرح توسعه فولاد توان آور اسیا در این دولت بهره برداری شد.
به گفته وی،جاده های جایگزین کارون 4 که فراموش شده بود در دولت یازدهم با حضور معاون اول رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی گفت: جاده های چهار خطه بروجن به لردگان، بن به تیران، شهرکرد به بن و بسیاری از طرحهای دیگر در دولت یازدهم توسعه یافت یا مورد بهره برداری قرار گرفت.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت یازدهم در استان معضل گشایش انتهای خیابان کاشانی، تعریض خیابان ملت،جاده سامان از کمربندی شهرکرد و بسیاری طرحهای دارای مشکل رفع شد.
به گفته وی، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یک رسانه ملی است و به خوبی توانسته مطالبات مردم و دستاوردهای دولت و نظام را به مردم منعکس کند.
جهانبخش صفری دهکردی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری نیز گفت:ایرنا در حوزه اخبار در کشور پیشگام است و در برای تبیین دستاوردهای دولت برای مردم آمادگی کامل را دارد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.