ذبیح‌الله غریب روز پنجشنبه با اشاره به افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی و تامین داخلی نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی در سه سال گذشته استان اظهار کرد: سال گذشته افزون بر یک میلیون و 380تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و طیور روانه بازار مصرف شد.
وی میزان درآمد سالانه بهره برداران بخش کشاورزی این استان را افزون بر 30 هزار میلیارد ریال برآورد و اظهار کرد: با بهره برداری از طرح های در دست اقدام بخش کشاورزی، دامی و طیور استان، تحولی در افزایش تولید و درآمد سبد خانوار این قشرایجاد شد.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری در سال 95 با تولید 21 هزار تن آبزیان، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی (قزل آلا) کشور را کسب کرد.
غریب از ایجاد بیش از 48 قفس پرورش ماهی سردابی در دریاچه کارون چهار طی 2 سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد قفس ظرفیت تولید بیش از 700 تن ماهی به تولید استان افزوده شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان در تولید سیب زمینی، گردو، بادام، شیر و گوشت رتبه های دوم تا پنجم کشور را دارد.
استان چهارمحال و بختیاری با 900 هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز و داشتن بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک عشایری یکی از مناطق مستعد کشاورزی و قطب دامپروری کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار**جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.