به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسایل منعکس شده در برخی رسانه ها و فضای مجازی در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه انتقال آب بن – بروجن گفت: این پروژه قطعا تا پایان امسال اجرا و بهره برداری می شود.
وی تاکید کرد: با اجرای پروژه انتقال آب بن – بروجن مشکل آب آشامیدنی افزون بر 460 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری و ساماندهی منابع آب برای رفع مشکل آب صنایع استان رفع خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: سال گذشته ساماندهی و تعیین تکلیف 295 پروژه این استان در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: این پروژه ها شامل احیای 50 پروژه راکد، بهره برداری از 50 پروژه افزون بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی و استفاده کامل از ظرفیت 195 واحد نیمه فعال بوده است.
وی افزود: اختصاص 7100 هکتار زمین برای کشت گل محمدی، گیاهان دارویی و توسعه باغات و همچنین ارتقای شاخص های گردشگری و صنایع دستی به طور ویژه در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
سلیمانی دشتکی سهمیه چهارمحال و بختیاری از تسهیلات ملی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که با پیگیری های صورت گرفته چهار هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات جذب شد.
وی همچنین اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی فارغ از مسایل انتخاباتی نسبت به ارائه عملکرد دولت یازدهم در بخش های مختلف اقدام کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: توجه به اقتصاد درون زا از مهمترین راه های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
برات قبادیان، برون گرایی اقتصادی را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست که براساس آن برای تسریع در شاخص های توسعه ای باید با دیگر کشورها ارتباط برقرار کرد.
وی افزود: پیگیری و اجرای امور براساس شاخص های علمی و تخصصی می تواند رقابت در دنیا را براساس خرد جمعی ارتقا دهد.
قبادیان تصریح کرد: استفاده از دانش تخصصی و کاربردی، توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت محصولات تولیدی می تواند در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومی موثر باشد.
وی رشد اقتصادی در ابتدای دولت یازدهم را منفی 6 درصد دانست و یادآور شد: این نرخ اکنون به مثبت 6 درصد افزایش یافته و تورم نیز مهار و تک رقمی شده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه کشور باید با توجه به آموزش و پژوهش نسبت به ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی در این بخش اقدام شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.