به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی روستای پیربلوط از توابع شهرستان شهرکرد تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها و خدمات رسانی مطلوب به روستائیان ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرها باعث مهاجرت معکوس خواهد شد.
وی افزود: به همین منظور مدیران دستگاه های اجرایی موظفند، خدمات رسانی به روستاها و ارتقای کیفی و کمی امور رفاهی روستاییان را در دستور کار قرار دهند.
سلیمانی دشتکی همچنین از اختصاص 80 تن قیر رایگان برای تسریع در روند توسعه روستایی پیربلوط خبر داد.
وی یادآور شد: پیش بینی بودجه تعریض 4 کیلومتر از محور ارتباطی نافچ – کاکلک – پیربلوط – ارجنک از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در سال 1396 لحاظ شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز باید مراحل قانونی واگذاری مدیریت و بهره برداری از سالن ورزشی موجود در اردوگاه پیربلوط را تا زمان تعیین تکلیف این مکان به دهیاری روستا انجام دهند.
وی همچنین مسئولان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری را موظف کرد تا مدرسه روستای پیربلوط را تا یک ماه آینده به تابلو هوشمند و تجهیزات گرمایشی تجهیز کنند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های 9 سال گذشته و کاهش شدید منابع آب در چهارمحال و بختیاری لایروبی قنات روستای پیربلوط در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.
وی افزود: مسئولان شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیز باید برای جلوگیری از قطعی های متناوب برق در روستای پیربلوط نسبت به تعویض تابلوهای فرسوده این روستا اقدام کنند.
روستای پیربلوط در 15 کیلومتری شهرکرد واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.