حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 145 وقف در شهرستان شهرکرد، 58 وقف در شهرستان بروجن، 66 وقف در شهرستان فارسان و کوهرنگ و 94 وقف در شهرستان لردگان به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: با احتساب این تعداد، موقوفات استان به یک هزار و 675 وقف افزایش یافته است.
عزیزی، راه اندازی مرکز مشاوره وقف در استان را از برنامه های شاخص انجام شده در دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز تلاش شده است ضمن ترغیب نیکوکاران به انجام امر وقف، موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 40 درصد موقوفات با نیت عزاداری امام حسین(ع) است، افزود: انتظار می رود واقفان به وقف های قرآنی نیز توجه ویژه داشته باشند، زیرا در این حوزه تعداد موقوفات اندک شمار است.
عزیزی، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی را از دیگر برنامه های مهم این نهاد برشمرد و گفت: در دولت یازدهم بیش از 400 نفر از خادمان مساجد و امامزادگان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی، طرح تربیت حافظان قرآن را از دیگر برنامه های محوری این نهاد دانست و اظهار کرد: این طرح از سال 91 در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان آغاز شد و امسال مرحله پنجم این برنامه اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یک هزار و 50 مسجد، 350 حسینیه، مهدیه، تکیه و 100 بقعه متبرکه شامل امامزادگان و قدمگاه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.