دکتر ولوییز فابریک (Dr.Fabric wallois) روز چهارشنبه در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در دانشگاه شهرکرد درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی بیماری ها نظیر اوتیسم و اسکیزوفرنی از هفته بیستم به بعد در دوران جنینی قابل شناسایی و کنترل است.
وی افزود: بر این اساس می توان راهبردهایی برای کنترل و محدود کردن این بیماری ها در دوره جنینی بکار برد.
رییس دپارتمان کلینیک نوروفیزیولوژی بالینی ( مغز و اعصاب) فرانسه در زمینه درک جنین از شرایط در چهار ماهگی اظهار کرد: از آنجا که ارتباطی بین قشر مغز و دنیای بیرون برای جنین وجود ندارد، به احتمال زیاد این نظریه رد شده و مغز جنین در این دوران قادر به شنیدن و دیدن و احساس لامسه نیست.
وی بیان کرد: برای داشتن هوشیاری و خودآگاهی نیاز به ارتباط با دنیای بیرون است.
این استاد دانشگاه فرانسه در زمینه اقدامات لازم از سوی والدین برای باهوش تر شدن کودکان در دوره جنینی ادامه داد: تمامی فرآیندهایی که یک جنین بصورت طبیعی طی می کند و تمامی فرآیندهایی که در مغز صورت می گیرد، می تواند بر میزان 'آی.کیو' (IQ) جنین تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: از آنجا که برخی اختلالات در هفته بیستم به بعد قابل تشخیص است در این مدت، مسائل مهمی پدیدار می شود که مادر برای کنترل شرایط باید نسبت به آن آگاهی یابد.
فآبریک، با رد فرضیه نگهداری جنین در فضای ایزوله و بدون ارتباط با محیط بیرون، بهترین مکان برای مراقبت و تشخیص برخی اختلالات را رحم مادر دانست.
به گزارش ایرنا، کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر به همت انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویرایران و گروه برق دانشکده فنی و مهندسی شهرکرد با حضور اساتید و دانشجویانی از دانشگاه های معتبر کشور از امروز چهارشنبه به مدت 2 روز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد درحال برگزاری است.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.