محمد تقی نظرپور روز سه شنبه در نوزدهیمن همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از مشکلات آموزش و پرورش بحث افزایش و ماندگاری ساختمان مدارس و تامین اعتبارات است که امید می رود با تخصیبص اعتبار لارم، عمر مدارس از 40 سال کنونی بیشتر شود.
وی با اشاره به فعالیت خیران در بحث ساخت و ساز مدارس جدید افزود: بخش زیادی از مدارس کشور بدلیل اختصاص نیافتن بودجه و بی توجهی خیران در تعمیرات مستمر، پس از 40 سال تخریبی می شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 100 مدرسه ماندگار اینک در کشور داریم که توجه خیران را می طلبد، زیرا هر خیر پس از ساخت مدرسه به بحث تعمیرات و ماندگار کردن مدارس نیز باید توجه کند.
نظرپور افزود: برای افزایش تعداد مدارس ماندگار باید مکان یابی درست در راستای طرح تفصیلی و اولویت های شهرسازی و همچنین بکارگیری معماری با ارزش و بومی با استفاده از مصالح مرغوب برای ساخت مدارس بهره گرفت.
به گفته وی سال آینده نیز براساس رایزنی و مکاتبات با مجلس شورای اسلامی، ردیف ملی برای اجرای طرح نگهداری و ماندگار کردن مدارس اختصاص داده می شود.
وی با اشاره به زلزله اخیر خراسان رضوی افزود: براساس گزارش های رسیده تنها 3 مدرسه خشت و گلی در این استان تخریب شده و مابقی مدارس پناهگاهی برای آسیب دیدگان در سیل و زلزله بوده است.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با اشاره به فعالیت خوب خیران در امر مدرسه سازی گفت: خیران در سال گذشته به تعهدات خود در امر مدرسه سازی بخوبی عمل کردند.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: از محل اعتبارات استانی نیز تا افزایش 46 درصدی بودجه و اعتبارات نوسازی مدارس را در سال گذشته داشتیم، اما وزارت آموزش و پرورش تعهد 40 میلیارد ریالی خود را عملیاتی نکرد.
به گزارش ایرنا، خیران مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری و برخی استانهای دیگر در نوزدهمین همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز تجلیل شدند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.