به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پیروز حناچی در این نامه که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شد، آورده است: در اجرای بند 5 ماده 4 قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و ماده 42 آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌ های توسعه و عمران محلی، منطقه ‌ای و ملی و مطابق مقررات شهرسازی و معماری کشور، نقشه مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهرکرد مبنی بر تغییر کاربری اراضی روبه روی دانشگاه، در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.
به گفته وی، مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهرکرد مبنی بر تغییر کاربری از فضای سبز به مسکونی موسوم به اراضی رو به روی دانشگاه، با قید 2 شرط شامل ممنوعیت هرگونه بارگذاری شهری بر روی کانال های متروکه واقع در این اراضی و تدقیق سطوح مربوطه و حریم های آن تحت کاربری 'حریم سبز حفاظتی' می باشد.
حناچی در این نامه تاکید کرد: هرگونه تغییر در کاربری این اراضی و حریم موجود از سوی مالکان و متصرفان اراضی ملزم به انجام تعهداتی در قبال شهر و شهروندان بوده و با توجه به اینکه حکم ایجاد مغایرت ‌اساسی در طرح جامع شهر را ایجاد می کند، نیازمند مجوز و تصویب شورایعالی شهرسازی است.
رئیس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در طرح جامع و تفصیلی شهرکرد فضای سبز روبه روی دانشگاه با قابلیت تفریحی، گردشگری، فرهنگی و خدماتی است و با توجه به اینکه مغایر اجرای طرح جامع محسوب می شد، برای تغییر کاربری در مراحل استانی تصویب و به شورایعالی معماری و شهرسازی ایران ارسال شد.
اسماعیل ملک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراحل قانونی تغییر کاربری فضای موجود به مسکونی و خدماتی انجام و در شورایعالی معماری و شهرسازی ایران تصویب و طرح و نقشه های اجرایی منطقه از سوی این شورا به استان ابلاغ شد.
به گفته وی، مطابق ابلاغ شورایعالی معماری و شهرسازی ایران، شهرداری شهرکرد موظف به اجرای طراحی عملیات فاز 2 منطقه و شبکه معابر محدوده بوده و پروفیل های طولی و عرضی محدوده را طراحی کند.
ملک محمدی ادامه داد: مطابق ابلاغ نقشه های شورایعالی معماری و شهرسازی ایران، شهرداری باید مجوز احداث ساختمان برای مالکان را ابلاغ کند.
طرح جامع شهرکرد در تیرماه 1386 و با مدت اجرای 10 ساله تصویب شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.