به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دکترهادی تقوی‌نژاد اظهار کرد: مقاله عمل جراحی کیست هیداتیک عضله تراپزیوس از دکتر مهدی کریمیان در ژورنال کلینیکال پاتولوژی کشور نیوزلند منتشر شد.


وی ادامه داد: این مقالیه مربوط به عمل جراحی بانوی ۴۳ اهل باباحیدر است که با شکایت درد و توده در ناحیه خلفی قفسه سینه به بیمارستان سیدالشهداء(ع) فارسان مراجعه کرد.


سرپرست بیمارستان حضرت سیدالشهدا(ع) فارسان اضافه کرد: در شرح حال بیمار، پزشک معالج متوجه شد بیمار حدود یک سالی است که این درد را تحمل می‌کند و سابقه تماس با حیوانات خانگی را داشته و در معاینات اولیه یک توده‌ای به اندازه هشت تا ۱۰ سانتیمتر در ناحیه خلف قفسه سینه قابل لمس است.


وی افزود: بیمار بعد از انجام آزمازیشات کلینیکی و پاراکلینیکی تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حین عمل کادر درمانی متوجه شدند که این توده یک کیست بزرگ هیداتید در عضله تراپزیوس است.


دکترتقوی‌نژاد با اشاره به اینکه طی عمل جراحی کیست به طور کامل جراحی و برداشته شد گفت: بیمار بعد از چند روز بستری در بخش جراحی زنان با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شد.


وی عنوان کرد: باتوجه به نادر بودن کیست هیداتید در عضله، بیمار به عنوان مورد ریپورد مطرح شد و در فروردین‌ماه امسال این عمل جراحی به عنوان مقاله در ژورنال کلینیکال پاتولوژی کشور نیوزلند به چاپ رسید.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618239
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.