بیژن حیدری روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع یکهزار و 950 ساختمان و فضای آموزشی در استان 40 درصد غیرایمن است که برای تخریب و تجهیز این مدارس به بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازاست.
به گفته وی ، 100مدرسه ازاین تعداد مراکز آموزشی غیر ایمن، تخریبی و خطرآفرین و مابقی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی و یا استاندارد سازی وسایل گرمایشی دارد.
وی کمبود اعتبارات و پراکندگی دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس مختلف در استان را یکی از مهمترین مشکلات این اداره کل در توزیع اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی عنوان کرد و گفت: هم اکنون سیستم گرمایشی 310 مدرسه استان غیراستاندارد است.
حیدری افزود: برای تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی این تعدادمدارس، نیاز به یکهزار میلیارد ریال اعتبار است که این امر نیز مشارکت و همت خیران را می طلبد.
وی اظهار کرد: سال گذشته 110 مدرسه در استان با اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند که در صورت حمایت خیران و تخصیص اعتبارات استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس تا سه سال آینده مشکل سیستم گرمایشی غیر استاندارد از مداری رفع می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس چهارمحال وبختیاری با اشاره به فعال شدن مجمع خیران مدرسه سازی در استان از سال 77 تا کنون افزود: تاکنون 312 باب مدرسه با یکهزار و 788 کلاس درس و 238 هزار و 500 متر مربع زیر بنا توسط خیرین مدرسه ساز در استان احداث شده است.
به گفته وی، سال گذشته با برگزاری نخسین همایش ملی خیران مدرسه ساز استان چهارمحال وبختیاری در تهران و برگزاری 9 همایش تجلیل شهرستانی و یک همایش استانی بیش از 360 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های خیران برای احداث مدارس استان جذب شد.
حیدری گفت: سال گذشته عملیات ساخت 70 پروژه آموزشی با مشارکت خیران در استان آغاز شد که 50 پروژه از این تعداد در مناطق محروم و کمتر برخوردار احداث شده است.
وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز در تاریخ 29 اسفندماه سالجاری در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد افزود: این همایش امسال با شعار 'مشارکت خیران برای ایمن سازی مدارس' برگزار می شود.
وی اظهارکرد: در سالجاری مشارکت دادن خیران مدرسه ساز در بحث ایمن سازی سازی مدارس و همچنین اجرای طرح چند خیر یک مدرسه در استان در دست اجرا است که بتوان با حمایت خیران به وضعیت مدارس استان توجه بیشتر شود.
به گزارش ایرنا ،هم اکنون 235 خیرنیک اندیش مدرسه ساز در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند که از این تعداد 40 نفر از بانوان هستند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده: مرتضی شاهوردی
7360/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.