سهراب رئیسی روز دوشنبه همزمان با گرامیداشت روز حساب 100 امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 11 طرح هادی در روستاهای 'تشنیز، جغدان، خراجی، چهراز، هوره، شمس آباد، ایرانچه، آورگان، دورک قنبری، بید کل، آبچنار' با 43 میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری است.
به گفته وی، مرحله نخست شهرک حوادثی 'لندی' از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل در 9 هکتار مساحت با 54 میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح است و در کل این شهرک حوادثی 147 خانوار روستایی جابه جا خواهد شد.
رئیسی افزود: شهرک حوادثی 'دره مولا' از توابع بخش بازفت در 2.5 هکتار مساحت نیز تکمیل و آماده بهره برداری است که برای اجرای این شهرک 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه و 40 خانوار در آن اسکان می یابند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: 9 هزار و 930 فقره تسهیلات در قالب بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر به ارزش 340 میلیارد ریال به افراد پرداخت و آماده بهره برداری است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 748 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 539 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارد و 420 روستا نیز دهیاری دارد.
بخش قابل توجهی از شهرهای استان چهارمحال وبختیاری دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر بوده و خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن دریافت می کنند.
21 تا 30 فروردین ماه دهه گرامیداشت حساب 100 امام خمینی (ره) نامگذاری شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.