حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد با بیان این که انتخاب رییس جمهوری برای تعیین مدیریت عالی کشور است، توصیه کرد: بکوشید تا سرنوشت خود را به مدیری توانمند و لایق بسپارید.
وی همچنین در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه گفت: عالم مذهبی به دلیل جامعیت دین در تمامی عرصه ها صاحب نظر است.
حجت الاسلام نکونام بیان کرد: این که در رسانه ملی به مجتهد دینی ایراد گرفته می شود که عالم دین نباید در سیاست و اقتصاد نظر دهد، تهدیدی برای جامعه محسوب می شود.
وی ادامه داد: گاه تعابیری را می شنویم که باعث نگرانی در نشر فرهنگ و تفکر سکولاری و جدایی دین از سیاست در جامعه است.
نکونام، توصیه به عالمان دینی برای اظهار نظر نکردن در مسائل غیر دینی را هم ناشی از نبود شناخت کافی از ماهیت دین عنوان کرد.
وی با بیان این که در برخی نقاط استان ائمه جمعه شان مناسبی ندارند، اظهار کرد: هر چند تمام ائمه جمعه نماینده ولی فقیه نیستند، اما از سوی این مقام دینی اجازه اقامه نماز جمعه دارند.
نکونام تصریح کرد: شان نماز جمعه نیز در این است که امامت جمعه در تمامی امور نظر دهد و از آن جا که جایگاه نظارتی دارد، ناگزیر به مطالبه از مسئولان و انتقال مسائل مردم به مسئولان اجرایی و قانونگذار است.
وی ادامه داد: این در حالی است گاه ائمه جمعه به حاشیه رانده می شوند و در برخی مناطق بخصوص در این استان ارزش لازم را برای امام جمعه قائل نیستند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و فرا رسیدن ایام اعتکاف حضور پرشور مردم در این مراسم معنوی را خواستار شد.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.