به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی حوزه عمرانی، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هنگام آغاز عملیات اجرایی پروژه های ساختمان سازی دولتی، خصوصی، شهری و روستایی استفاده از مجری ذیصلاح ضرورت دارد.
وی افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی، استحکام سازی، ایمن سازی و رعایت مسئول فنی از مهمترین مزیت های استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: البته به منظور جلوگیری از استفاده صوری مجری ذیصلاح در ساختمان سازی ها بایستی از طریق دستگاه های نظارتی مورد توجه قرار گیرد و با متخلفان به شدت برخورد شود.
وی با اشاره به بیکاری بسیاری از دانش آموختگان مرتبط با ساختمان سازی و بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با اجباری شدن استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی می توان آمار بیکاری را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به همین منظور باید چارچوب قانونی مشخصی تا هفته آینده طراحی، تدوین و برای اجرایی شدن ابلاغ شود.
وی گفت: کارمندان دولت نمی توانند به عنوان مجری ذیصلاح در ساختمان سازی فعالیت داشته باشند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: رعایت مسایل فنی، ایمن سازی و استحکام سازی ساختمان ها از حوادث احتمالی و خسارت های ناشی از آن جلوگیری می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در صورت مشاهده تخلف از سوی مجریان ذیصلاح پروانه فعالیت آنان باطل می شود.
سیامک مشرف به اجرای قانون استفاده از مجری ذیصلاح در ساختمان سازی در 24 استان کشور اشاره و تصریح کرد: از زمان توقف اجرای این قانون در چهارمحال و بختیاری از سال های قبل تاکنون دو تا سه ساختمان حین عملیات ساخت تخریب شده است.
وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در ساختمان های عمومی قدیمی نسبت به بازدید و اعلام نظر کارشناسی در خصوص این ساختمان ها با شهرداری های استان به صورت رایگان همکاری کند.
استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت و سازها استحکام سازی، ایمن سازی و رعایت مسئول فنی را به دنبال دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.