مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون 28 هزار و 781 مسافر در استان اقامت داشته اند که با توجه به گرم شدن دمای هوای استان جمعیت قابل قبولی از مسافران وارد استان شوند.
بهمن عسگری سوادجانی همچنین دیدار مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و گردشگری استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تا هفتم فروردین 270 هزار و 227 نفر از موزه ها، بناهای تاریخی، گردشگری و بازارچه های صنایع دستی استان دیدن کردند.
وی تصریح کرد: بیشتر مسافران ورودی به استان از جاذبه های گردشگری شهرستانهای بروجن و لردگان است و قلعه چالشتر، قلعه سردار اسعد بختیاری جونقان و پل مصلی بروجن دیدن کردند.
معاون اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با پیش بینی آسمان صاف و آفتابی طی روزهای آینده در استان، اظهار کرد: افزایش دمای هوا و آسمان آفتابی شرایط آب و هوایی مساعدی را برای میزبانی از مسافران نوروزی فراهم کرده است.
مهرداد قطره سامانی تصریح کرد: تنها در روز 12 فروردین احتمال بارش و رگبارهای پراکنده وجود دارد.
وی، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 459 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت 10 درصد کاهش دارد.
به گزارش ایرنا، استقرار 14 بازارچه موقت فروش صنایع دستی در شهرستانهای 9 گانه، اجرای نوروزگاه در 8 محل قلعه چالشتر، قلعه صمصام السلطنه شلمزار، قلعه امیرمفخم دزک، پل مصلی بروجن، مجتمع ماهان لردگان، مجموعه تاریخی قلعه سردار اسعد بختیاری با هدف احیای میراث ناملموس و معرفی مراسم های آیینی، تشدید فعالیت موزه ها از ساعت 9 صبح تا 19 عصر، توزیع 200 هزار اقلام فرهنگی گردشگری، 80 هزار نسخه نقشه راهنمای گردشگری، 20 هزار دفترچه اطلاعات ضروری سفر بخشی از اقدامات ستاد خدمات سفر استان در نوروز 96 است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.