معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری روز شنبه در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: درحالی که باران بهاری از آغازین روزهای سال جدید در بسیاری از مناطق استان شروع به بارش کرد، از شب گذشته با بارش برف بسیاری ازشهرها و روستاهای استان سفیدپوش شده است.
مهرداد قطره سامانی ادامه داد: این در حالی است که دمای هوای استان کاهش نیافته و برف های برجای مانده بر زمین در حال آب شدن است و از فردا شاهد افزایش دما در استان خواهیم بود.
وی بیشترین بارش ها طی 48 ساعت گذشته را مربوط به ایستگاه چلگرد با 80 میلیمتر باران و 30 سانتی متر برف اعلام کرد و گفت: همچنین ارتفاع برف در شهر بروجن 30 سانتی متر، در شهرکرد 9 سانتی متر، در بلداجی 10 سانتی متر، در شلمزار 15 سانتی متر، سورشجان 14 سانتی متر، بن 12 سانتی متر و فارسان 11 سانتی متر بوده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 455 میلیمتر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت 9 درصد کاهش دارد.
قطره سامانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا آخر هفته آسمان استان صاف و آفتابی باشد و سامانه بارشی جدید وارد استان نخواهد شد.
به سبب تغییرات اقلیمی ماندگاری برف در چهارمحال و بختیاری در سال 95 به زیر 28روز رسید.
چهارمحال و بختیاری در 9 سال اخیر دچار خشکسالی شده به گونه ای که منابع آبی این استان تا 85 درصد کاهش یافته است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.