به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران، مسئولان منابع طبیعی استان و شهرداری شهرکرد نیز حضور داشتند، امام جمعه شهرکرد بر حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در این آیین افزود: گسترش و توسعه منابع طبیعی و صیانت از آن‌ها یکی از کارهای زیبا و ضروری برای جامعه است و درخت یکی از سرمایه‌های بزرگ طبیعت است که خدای متعال آفریده و بشر هم موظف است که هم غرس کند و هم از آن نگهداری کند که زمینه ساز سلامت بشر و زندگی سالم بشریت باشد.
وی با تاکید بر این که همه نسبت به کاشت درخت و صیانت از آن وظیفه دارند تصریح کرد: کاشت نهال در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک کار نمادین است اما در حقیقت همه باید در جایی که زندگی می‌کنند و دسترسی به نهال و زمین مناسب برای کاشت درخت دارند نسبت به توسعه منابع طبیعی، غرس نهال و صیانت از آن‌ها جدی و تلاش‌گر باشد.
امام جمعه شهرکرد کاشت نهال را یک صدقه جاریه برای انسان‌ها دانست و تاکید کرد:همگان باید کاشت نهال را برای خود یک فضیلت بدانند و بی شک بدانند تا زمانی که این درخت هست و سبزی و سایه این درخت وجود دارد و افراد جامعه از آن بهره‌مند می شوند، خدای متعال برای غرس کننده این نهال مدام و مستمر حسنات و ثواب می‌نویسد.
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: هر مقدار انسان بتواند در این صدقه جاریه سهیم باشد برای خود زمینه عاقبت بخیری را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، همزمان با روز درختکاری نیز دو هزار و 400اصل درخت به یاد 2400شهید گلگون کفن چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی کاشته شد.
به گزارش ایرنا، از 15 تا 21 با عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نامگذاری شده که نخستین روز آن به درختکاری اختصاص داده شده است.
یک میلیون و90 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری را مراتع و 307 هزار هکتار را جنگل ها شامل می شود که 86درصد از سطح منابع طبیعی از این استان را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.