به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری، مهرداد شریف پور با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال 15 میلیارد و 700 میلیون ریال برای 2 هزار کودک کمتر از 6 سال خانواده نیازمند در مناطق محروم استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد هستند.
به گفته وی، خانواده این کودکان با همکاری مرکز بهداشت به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا با ارائه خدمات حمایتی و توزیع سبد غذایی از پیشرفت بیماری جلوگیری شده و روند رشد آنان میسر شود.
به گفته شریف پور، امسال سرانه سبدهای غذایی کمیته امداد به این کودکان از 600 هزار یال به 700 هزار ریال افزایش یافته است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: یک هزار و 50 کودک کمتر از شش سال در شهرستان های شهرکرد ، بن، سامان، بروجن و فارسان با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند که خیران و نیکوکاران می توانند در رفع این مشکل یاری رسان کمیته امداد شوند.
شریف پور با اشاره به اینکه هر 6ماه یک بار کودکان مبتلا به سوء تغذیه مورد پایش قرار می‌گیرند، افزود: خیران می توانند بر اساس نیاز هر کودک، در ماه یک یا چند سبد غذایی که توانایی پرداخت آن را دارد انتخاب و به صورت ماهیانه یا یکباره وجه معادل آن را واریز می کند.
طرح همسفره برای تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند کمتر از 6 سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی ندارند اجرا می شود.
هموطنان می توانند با شرکت در طرح همسفره کمیته امداد از طریق سامانه #2222*780* و یا مراجعه به سایت hamsofreh.ir برای کاهش و رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال سهیم شوند.
دریافت کننده: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7363/2097/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.