به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در محل مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: توجه به تولید داخلی، حمایت از بخش های کشاورزی، صنعت و معدن و مبارزه جدی با قاچاق کالا، جلوگیری از واردات بی رویه، کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد، تقویت اقتصاد بومی، بی توجهی به تهدیدات آمریکا، امید دادن به مردم و جوانان، حمایت از محصولات داخلی و واگذاری امور به مردم باید به طور جدی در دستور دولت باشد.
وی گفت: برخی مسئولان آمارهایی ارائه می دهند که با واقعیت ها تناسب ندارد و باید این آمارها به روز و کارآمد باشد.
وی با اشاره به برخی از انتقادها در خصوص عملکرد دولت افزود: نباید منتقدان را افرادی فرافکن و مخرب دانست و باید از نقد منصفانه استقبال کرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مردم با تمام وجود از نظام و دولت حمایت می کنند و این اقدام را با حضور گسترده خود در مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام ثابت کردند.
وی یادآور شد: مردم به خاطر وجود مشکلات از انقلاب اسلامی دست بر نمی دارند اما از مسئولان و دولتمردان انتظار دارند تا مشکلات را رفع کنند.
نکونام به استکباری بودن خوی آمریکا اشاره و اظهار کرد: مسوولان نباید از همان ابتدا به وعده های آمریکا توجه می کردند چرا که آمریکا در عهد شکنی و بد عهدی شهره است.
وی گفت: متأسفانه نه تنها نتیجه ای از برجام به دست نیامد، بلکه عده ای هنوز هم می گویند که برجام مثبت بوده است و بر روی مواضع خود اصرار دارند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: رأی مردم به افراد و دولت ها براساس واقعیت ها و عملکردهای قابل لمس است و مردم به هیچ وجه به وعده ها رأی نمی دهند.
نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص قانون پرداخت حقوق های کلان به برخی مدیران انتقاد و تصریح کرد: این مصوبه اکنون برای بسیاری از مردم به یک دغدغه جدی تبدیل شده است و انتظار هم نداشتند این قانون در مجلس تصویب شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: این مصوبه مجلس شورای اسلامی جای سؤال است و انتظار می رود در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصلاح و زمینه تشویق مدیران به گونه ای بهتر تعریف شود.
وی با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در اسفند 1357 گفت: از 14 تا 20 اسفند به نام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است و امید است از نیازمند در روزهای پایانی سال دستگیری شود.
نکونام تاکید کرد: در فضای موجود اقتصاد کشور و زمانی که عده ای با آمار همه چیز را گل و بلبل نشان می دهند، خانوارهایی به شدت چشم انتظار کمک های مردم هستند.
وی با اشاره به 15 اسفند به عنوان آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود: مردم باید مسئولان را در ترویج فرهنگ درختکاری و صیانت از منابع طبیعی کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به اشاره 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و تصریح کرد: این کانون ها برای توسعه فرهنگی دینی و محل انسان سازی نقش مهمی دارند.
وی یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد امکانات و ظرفیت های مطلوبی دارند و مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری بر پررنگ بودن برنامه های هفته احسان و نیکوکاری، ترویج فرهنگ درختکاری و صیانت از منابع طبیعی و تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.