به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی روز چهارشنبه در دوازدهمین کارگروه توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد دارد.
وی افزود: امسال هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری 102 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که براساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال محقق می شود.
امامی تصریح کرد: این میزان صادرات به 18 کشور دنیا شامل هلند، برزیل، رومانی، تاجیکستان، لهستان، گرجستان، آمریکا، قرقیزستان، ترکیه، پاکستان، هندوستان، کویت، ترکمنستان، امارات متحده عربی، ازبکستان، آذربایجان، عراق و افغانستان انجام شد.
وی یادآور شد: هم اینک 64 کالای از چهارمحال و بختیاری شامل انواع لوازم خانگی، کولر، آبگرمکن، یخچال، یخچال فریزر، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، خامه، پنیر، دوغ، شیر، ماهی قزل آلا، خوراک دام و طیور، ماشین لباسشویی، مصنوعات فلزی، دانه های روغنی، کاشی، سرامیک، تراکتور، موکت، شکلات، ظروف چدنی، گیاهان دارویی، لوله و اتصالات، خوراک آبزیان، مفتول، بدنه کامیون، روغن نباتی و غیره به کشورهای دیگر صادر می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در 11 ماه امسال میزان واردات کالا از گمرک شهرکرد 60 میلیون و 530 هزار و 254 دلار برابر هشت هزار و 943 تن بوده است.
وی گفت: میزان واردات کالا از گمرک شهرکرد در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 43 درصد و از نظر وزنی 78 درصد رشد دارد.
امامی تاکید کرد: در این مدت میزان ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وارد شده به چهارمحال و بختیاری 122 مورد به ارزش 89 میلیون و 448 هزار و 301 دلار بوده است.
وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 72 درصد و از نظر تعداد 28 درصد رشد نشان می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در 11 ماه امسال 70 کارت بازرگانی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد رشد دارد.
وی یادآور شد: در این مدت 10 کارت بازرگانی تمدید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 118 درصد افزایش داشته است.
امامی اظهار کرد: امسال 16 نمایشگاه تخصصی حوزه های مختلف در چهارمحال و بختیاری برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: افزایش صادرات محصولات استان به کشورهای دیگر نشان دهنده کیفیت بالای تولیدات این استان است.
سیامک سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برنامه ریزی برای راه اندازی واحدهای فرآوری برخی تولیدات چهارمحال و بختیاری به ویژه در حوزه تولیدات کشاورزی، باغی و دامی می تواند در رشد شاخص های اقتصادی و توسعه ای استان مؤثر باشد.
وی افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه با همکاری بخش خصوصی، تولید کنندگان و صادر کنندگان به منظور افزایش صادرات و رشد شاخص های اقتصادی نسبت شناسایی بازارهای جهانی در سطح گسترده تر اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مسئولان و فعالان بخش اقتصادی چهارمحال و بختیاری تولید کنندگان استان را به منظور استفاده از گمرک این استان برای افزایش صادرات کالاهای تولیدی ترغیب کنند.
از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا کنون با موافقت پرداخت سه هزار و 930 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری رونق خاصی در این حوزه ایجاد شده است.
برگزاری منظم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از مهمترین علت های افزایش صادرات کالاهای این استان محسوب می شود.
اکنون حدود یکهزار و 200 واحدتولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.