جواد کارگران دهکردی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:طرح سینما سیار با ایجاد دستگاههای سینمای سیار در قالب برنامه ملی ' سلام سینما ' از اسفندماه در استان اجرایی می شود.
به گفته وی، در این طرح چند دستگاه سینما سیار به منظور بهره مندی مردم نقاط مختلف استان از سینما دایر می شود تا دسترسی مردم نقاط دیگر استان به سینما تسهیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون دو سینما در شهرهای شهرکرد و بروجن فعال است که بزودی سینما غدیر شهرکرد در مجموعه فرهنگی هنری غدیر شهرکرد فعالیت خود را از سر می گیرد.
به گفته وی، این طرح همزمان با سفر معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اجرایی می شود.
کارگران گفت: در سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمحال و بختیاری علاوه بر اجرایی این طرح ، جشنواره فیلم کوتاه بام ایران نیز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:53اثر از هنرمندان فیلمساز استان به جشنواره فیلم کوتاه بام ایران رسید و سومین جشنواره فیلم کوتاه بام ایران از پانزدهم تا هفدهم اسفندماه به میزبانی شهرکرد برگزار می شود.
وی گفت: این جشنواره به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی در جهت معرفی فرهنگ، آداب و رسوم منطقه و تقویت بنیان‌های فرهنگی سینمای کشور همراه با طرح تحلیل شاخصه‌های قابل تأمل در حیطه محتوا و شکل از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا،هم اکنون تنها دو سینمای بهمن شهرکرد و هفدهم شهریور بروجن با نزدیک به 600صندلی در چهارمحال و بختیاری فعال است در حالی که این استان ٩٠٠هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.