به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم اینک شاخص های ارزیابی نحوه فعالیت این ستاد در سطح ملی براساس تعداد و میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان بوده که روش صحیحی نیست.
وی افزود: ارزیابی شاخص های فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح ملی باید براساس منابع موجود و درصد جذب اعتبارات انجام شود.
سلیمانی دشتکی به تحول در فعالیت فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در یک ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: در این مدت میزات تسهیلات پرداختی اقتصاد مقاومتی از سه هزار و 310 میلیارد ریال به سه هزار و 930 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی یادآور شد: این در حالی است که سهمیه امسال چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور تنها سه هزار و 600 میلیارد ریال بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای دستیابی به این موفقیت مدیران بانک های عامل و مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه در استان عملکرد بسیار مطلوبی داشته اند.
وی گفت: البته هنوز برای توسعه فعالیت های بخش گردشگری در حوزه اقتصاد مقاومتی جای کار بسیار زیادی وجود دارد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به رونق اقتصادی هدف مشتکر تمامی مسئولان ملی و استانی محسوب می شود.
وی با اشاره به لزوم افزایش جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا تضمین امنیت سرمایه گذاری از سوی فرمانداران شهرستان های 9 گانه و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه ضرورت دارد.
معاون هماهنگی بودجه سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی، کم آب بر و گل محمدی از مزیت های مهم استان بوده که در اقتصا دمقاومتی به آن توجه ویژه ای شده است.
علی شهریارپور تصریح کرد: به همین منظور کشت گیاهان دارویی در سطح هفت هزار و 100 هکتار از زمین های چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت.
وی یادآور شد: از این سطح 5 هزار هکتار بر عهده جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و دو هزار و 100 هکتار بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری استان گذاشته شد.
شهریارپور اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی، کم آب بر و گل محمدی باعث افزایش صادرات، رشد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و تحول در اقتصاد چهارمحال و بختیاری می شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به وجود 200 حلقه چاه بدون پروانه در استان گفت: از این تعداد تاکنون 96 حلقه پر شده و تا پایان امسال 20 حلقه دیگر نیز پر می شود.
فتح الله صابرپور تاکید کرد: نصب 559 کنتور هوشمند بر روی چاه های برداشت آب چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های این شرکت در حوزه اقتصاد مقامتی است.
وی افزود: از این تعداد 353 کنتور هوشمند بر روی چاه های آب حاشیه زاینده رود و مابقی بر روی کنتورهای سایر نقاط چهارمحال و بختیاری نصب خواهد شد.
سهمیه امسال چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور تنها سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام شد که تاکنون سه هزار و 930 میلیارد ریال محقق شده است.
براساس برنامه ریزی انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی مقرر شد امسال 50 واحد نیمه راکد، 195 واحد نیمه فعال و 50 واحد تولیدی دارای افزون بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی به ظرفیت کامل برسد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.