حمیدرضا دانش شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آستانه فصل بهار بیش از 366 هزار اصل نهال مثمر شامل انواع نهال های سیب، گردو، به، گلابی بصورت گسترده در سطح استان بین باغداران توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر موجودی نهال در استان تعداد 234 هزار اصله مثمر اصلاح شده نیز از استانهای دیگر تامین شده است، اظهار کرد: نهال های خریداری شده دارای مجوز و مورد تایید کمیته تایید نهال قرار گرفته و دارای شناسنامه و مقاوم به اقلیم منطقه (دیرگل) می باشد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت نیاز بیشتر باغداران استان به نهال مثمر در سال زراعی جاری برای توسعه باغات، برنامه ریزی برای وارد کردن نهال با شناسه مشخص و اصالت رقم و سلامت نهال انجام شده است.
دانش شهرکی از فعال سازی یک جایگاه توزیع نهال در محل کشتارگاه قدیم مرکز استان و جایگاه های متعدد دیگر در شهرستانها از نخستین روزهای اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: جایگاهها دارای گواهی توزیع نهال می باشند و با توجه به این که استان نسبت به برخی آفات و بیماری ها باید قرنطینه باشد، کشاورزان و بهره برداران تنها مجاز به خرید نهال از این جایگاه ها هستند.
وی بیان کرد: نهال های تایید شده دارای شناسه و یا لیبل می باشد که داشتن شناسه، مشخص کننده اصالت رقم وسلامت نهال است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: انواع نهال های مثمر آماده توزیع با توجه به تغییر اقلیم و نهال های کشت بافتی و ارقام دیر گل تامین شده است.
به گزارش ایرنا، 40 هزار و 890 هکتار از زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت محصولات باغی اختصاص دارد که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور و مابقی شامل نهال و درختان غیر بارور است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.