سرهنگ حمزه رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر متخلفان راکبان موتورسیکلت بودند که بدلیل نداشتن گواهینامه و یا تخلفاتی از جمله حرکات مارپیچ و حادثه ساز بوده است.
وی با بیان اینکه مجموع تخلفات رانندگان و راکبان موتورسیکلت طی 9 ماه امسال 12 درصد افزایش داشته است، افزود: اعمال قانون توقیف خودرو 19 درصد و موتورسیکلت 19 درصد کاهش داشته است.
وی بدون اعلام تعداد برگه های جریمه صادره برای رانندگان و راکبان موتورسیکلت متخلف اظهار کرد: بیشترین اعمال قانون طی این مدت سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده بوده است.
به گفته وی در این مدت صدور برگه جریمه ها برای تخلف سرعت غیرمجاز 23 درصد، عبور از چراغ قرمز 16 درصد، عبور از محل ممنوع 6 درصد و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده 26 درصد و معاینه فنی خودرو 31 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ رفیعی اظهار کرد: دور زدن در محل های ممنوع 3 درصد ، کنترل موتورسیکلت برای استفاده راکبان از کلاه ایمنی 9 درصد و عدم استفاده از کمربند ایمنی 22 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه از وجود 2 هزار خودرو با جریمه بالای 10 میلیون ریال در پارکینگ خبر داد و گفت: موتور سیکلت راکبان متخلف براساس اجرای ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات با اجرای 9 تخلف موتورسیکلت ها به پارکینگ ارسال می شود.
وی گفت: در این راستا برای بار اول موتورسیکلت یک هفته و در صورت تکرار تخلف موتورسیکلت تا یک ماه در پارکینگ نگهداری می شود.
به گفته وی هم اینک چهار هزار موتورسیکلت متخلف برای اعمال قانون در پارکینگ نگهداری می شود که در صورت پرداخت خلافی اجازه خروج موتور سیکلت از پارکینگ صادر خواهد شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.