به گزارش ایرنا، رسانه های محلی و خبرگزاری ها و مطبوعات سراسری، سازمان ها و ادارات کل و نیز نمایندگان استان در پیام های جداگانه ای که در شبکه های مجازی نیز در حال انتشار است، رحلت یار امام و رهبری را یه ملت شهید پرور ایران و محضر مقام معظم رهبری و بیت آیت الله رفسنجانی تسلیت گفتند.
همچنین نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام و رهبری را تسلیت گفت.
دکتر اردشیر نوریان در این پیام ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله رفسنجانی عنوان کرد: آیت الله رفسنجانی از انصار مورد اعتماد امام راحل بود.
وی در این پیام عنوان کرده است: با نهایت تاسف و تاثر ضایعه دردناک رحلت یار دیرین امام و رهبری، مجاهد خستگی نشناس،عالم متفکر و فقیه زمان شناس حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی و آحاد ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی از سنین نوجوانی و جوانی به عنوان یک روحانی انقلابی، کارآمد، متدین و متعبد از اصلی‏‌ترین افراد نهضت و از مبارزین جدی و پیگیر انقلاب شکوهمند اسلامی و از انصار مورد اعتماد امام راحل در دوران مبارزات و پس از آن بود.
توصیفات زیبای ایشان در کلام رهبری معظم انقلاب اسلامی همچون «هیچ کس برای من هاشمی نمی شود» گویای اثرگذاری این شخصیت ارزشمند در مقاطع حساس و عرصه های گوناگون در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی است.
از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه الهی برای آن فقیه گرانقدر و صبر و اجر جزیل را برای بیت مکرم و دوستداران ایشان مسالت می نمایم.
پیام های تسلیت نهادهای انقلابی و ادارات کل استان همچنان در حال انتشار در فضای مجازی و شبکه ها و سایت های خبری است.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود، شامگاه یکشنبه دار فانی را وداع گفت.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
آیت الله رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی ، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام ، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.