با وجود آنکه در قانون، پرداخت مالیات به حرفه‌های مختلف از جمله پزشکان تکلیف شده اما متأسفانه برخی از پزشکان با عدم ارائه دستگاه کارتخوان از پرداخت مالیات برحذر هستند و بیماران را به مشقت و سختی می‌اندازند.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: با وجود اینکه برخی از کشورهای توسعه‌یافته اقتصاد خود را از طریق مالیات اداره می‌کنند، اما در برخی کشورها از جمله ایران اهمیت موضوع مالیات آن‌گونه که باید در میان مؤدیان مالیاتی جا نیفتاده است، متاسفانه بسیاری از افراد نمی‌دانند که چرا مالیات می‌دهند و این مالیات صرف چه کاری می‌شود همین مسئله موجب شده تا برخی از مشاغل دست به فرارهای مالیاتی بزنند چراکه مالیات را پول زوری برای پرداخت به دولت می‌دانند.

از طرفی، هر کسی به اندازه درآمدی که از امکانات کشور به دست می‌آورد باید مالیات بپردازد هرچقدر هم این درآمد بیشتر باشد باید مالیات بیشتری پرداخت کند، اما برخی افراد از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند، یکی از مصادیق فرار مالیاتی نیز مربوط به پزشکان است.

حمیدرضا منتظری، مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به شکایات حضوری یا تلفنی مردم از بعضی از مشاغل به ویژه پزشکان مبنی بر دریافت وجه نقد یا کارت به کارت و عدم استفاده از کارتخوان، اظهار کرد: در بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، کلیه صاحبان حرف پزشکی، مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شده‌اند که در صورت استنکاف، مطابق قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: با اجرایی شدن قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه مودیان مشمول این قانون که به صورت مرحله‌ای از طرف سازمان امور مالیاتی اعلام خواهد شد، مکلف به ثبت‌نام و عضویت در سامانه مودیان و استفاده از پایانه فروشگاهی می‌شوند.

منتظری ادامه داد: در صورت استنکاف، علاوه بر جرایم مالی ماده ۲۲ قانون پایانه فروشگاهی معادل ۱۰ درصد فروش یا درآمد مربوط به عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا عدم اعلام حساب‌های بانکی به سازمان مالیاتی، با  محرومیت از اعمال معافیت‌های مالیاتی نرخ صفر و مشوق‌های مالیاتی مواجه خواهند شد و  مطابق مفاد ماده ۲۴ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۵۲۶ تماس حاصل کنند، همچنین در پایگاه سازمان امور مالیاتی و سامانه سوت‌زنی مالیاتی بخشی برای دریافت شکایات مردمی تعبیه شده است و واحدهای مبارزه با فرار مالیاتی نیز در کلیه ادارات کل امور مالیاتی آماده دریافت گزارشات مردمی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.