حسن شمسی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۳۷۵ واحد صنفی استان در ۱۴ رسته شامل اغذیه‌فروشان، آرایشگران زنانه، آرایشگران مردانه، پوشاک‌فروشان، پارچه‌فروشان، آجیل‌فروشان، شیرینی فروشان، رستوران‌داران، تالارهای پذیرایی، تاکسی‌های ‌تلفنی، طلافروشان، موبایل‌فروشان، کافی‌شاپ‌ها و کیف و کفش فروشان به صورت مستقیم از درجه زیاد تا کم به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند.

وی افزود: دوره تعطیلی این واحدهای صنفی به مدت یک تا ۲ ماه یا اختیاری و یا براساس مصوبه ستاد کرونای کشوری و استانی بوده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به کاهش فروش سایر مشاغل به دلیل مراجعه نکردن مردم و تعطیلی بازار اشاره و تصریح کرد: به طور تقریبی ۲۰ تا ۲۴ هزار واحد نیز با آسیب‌پذیری کم تا متوسط این‌گونه و به مدت کمتر از یک ماه تعطیل بودند.

شمسی‌پور، به کمک‌های دولت برای حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده از کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر انعکاس این آمار به وزارتخانه و ستاد ملی مبارزه با کرونا، راهکارهایی نظیر اعطای تسهیلات بلند مدت، بخشودگی و تخفیف مالیاتی یک ساله، تعدیل سود تسهیلات پرداختی به اصناف، تخفیف یا معافیت در پرداخت عوارض شهرداری را نیز ارائه شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد واحدهای صنفی آسیب‌دیده از شیوع کرونا در سطح کشور و حجم بالای کار تاکنون بسته حمایتی به این سازمان ابلاغ نشده است، البته اعطای تسهیلات و بسته‌های حمایتی به کارفرمایان و کارگران این واحدها در دستورکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.