به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با فرماندار، مسوولان دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بروجن تاکید کرد: توجه به رفع مشکل آب در حوزه‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت و هدایت نگاه‌های بخش کشاورزی به سمت و سوی اصلاح الگوی کشت و توسعه صنعت گلخانه‌ای ضروری است.

وی افزود: رفع مشکلات بسیاری از روستاها مستلزم افزایش تعامل دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با مسوولان شهرستان و استانی است.

جعفری تصریح کرد: استفاده از مشارکت و توانمندی‌های روستاییان برای عمران و توسعه مناطق روستایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای موثر در دست‌یابی به شاخص‌های توسعه روستایی به‌شمار می‌رود.

فرماندار بروجن نیز گفت: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید"، فرصت‌های درآمدزایی روستایی این شهرستان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مسعود ملکی تاکید کرد:زمینه‌ها و پتانسیل برای درآمدزایی در روستاها به‌ خصوص در حوزه‌های دامپروری، کشاورزی، گردشگری و صنایع‌دستی فراوان و استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها ضروری است.

وی یادآور شد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بروجن برای اشتغال‌زایی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق اهداف مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌جاری به نام "جهش تولید" بکوشند.

ملکی، اعتبارات دولتی را برای انجام طرح‌های عمرانی، تولیدی و اشتغال‌زایی ناکافی اعلام و تصریح کرد: به‌همین منظور، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستایی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص و ظرفیت‌های ویژه گردشگری روستایی در شهرستان بروجن می‌توان با انجام سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توان در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد روستاییان، رونق اقتصادی و جهش تولید اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای توابع بروجن نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در رابطه با توسعه روستایی در این شهرستان را ارایه کردند.

شهرستان بروجن با بیش از ۱۲۵ هزار نفر جمعیت فعال دارای ۳ بخش، ۶ شهر ۴۲ روستا است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.